Bangkok/Taiwan

Hey allemaal!

Vandaag een berichtje van ons (eindelijk!).

Na het afscheid genomen te hebben op het vliegveld (mam, gaat het al weer?) gingen wij op weg naar ons vliegtuig. Eerst natuurlijk lekker lang wachten en daarna het vliegtuig in, een 747-400. Voor de kenners... een groot vliegtuig maar nog lang niet genoeg beenruimte :s.

Dus wij waren heel blij toen we eindelijk geland waren, ook omdat we mede door de gezellige groep en enige turbulentie (Rik heeft daardoor zijn ontbijt over moeten slaan) niets hadden geslapen.

Het vliegtuig landde echter om half 7 in de ochtend in Bangkok en er stond nog een heel programma voor ons klaar :).

Na de landing gingen we met de bus naar ons hotel, het was een heel luxe hotel maar het kost daar dan ook geen drol! Daar mochten we even uitrusten en s'middags stond er na de lunch (aziatisch eten, heet!) een bootreis in de planning.

De bootreis was echt geweldig, we gingen door woonwijken en langs tempels varen en daarnaast waren we even uit het centrum. Bangkok is een stad van 14 miljoen mensen en 5 miljoen auto's! Met als gevolg dat het overal waar wegen zijn enorm stinkt naar uitlaatgassen en daarnaast was het met ruim 30 graden vies warm.

Daarna gingen we in de avond over Kho San road lopen, dit is de meest toeristische straat in Bangkok heel gezellig. Hierna gingen we met de Tuc Tuc naar huis toe :).

Een Tuc Tuc is een omgebouwde 2-tact moter zodat er 2 mensen achter in een soort karretje kunnen zitten, het is een soort snelle en goedkope variant van een taxi maar zonder airco en je zit in de stank van de stad. We vonden het zo leuk dat we hem een uur lang rondjes hebben laten rijden voor 350 baht, 7 euro ongeveer en dat was nog gul van ons! Het maandloon ligt daar rond de 2000 baht!

Dus om 10 uur eindelijk naar bed toe na ongeveer 35 uur zonder slaap gezeten te hebben...

Die volgende ochtend vlogen we weg naar Taipei in onze oude vertrouwde Boeing. In Taiwan moesten we 4 uur wachten voor onze volgende vlucht. In Taipei hebben ze net een nieuw vliegveld/terminal en het was er doodstil. Wij waren dus bang voor een paar saaie uurtjes maar na een paar rondjes gelopen te hebben besloten we om maar een paar biertjes te drinken :).

En toen opeens kwamen we erachter dat er (gratis) massagestoelen waren en (gratis) internet dus Taipei bleek helemaal niet zo slecht te zijn :P.

Ons aansluitingstoestel was voor de laatste 9 uur een luxe Airbus. Wat echter bleek was dat ze de beenruimte hadden ingeruild voor de luxe! Weer niet geslapen dusss...

Ook in Sydney landde wij in de ochtend maar verders laat ik het aan Rik over!