Hongkong/Thailand

Beste Mensen, maar weer eens tijd voor een berichtje van die andere Rik dacht ik zo :P

De 23e werden we dus opgehaald vanuit ons hostel om naar het vliegveld gebracht te worden, alles mooi geregeld dus geen gestres. We hadden zelfs al ons hotel in Hongkong geboekt!

Nou ja, rond half 12 vlogen we dan uit Australie weg (waar we vanuit het vliegtuig nog een paar mooie uitzichten op Sydney kregen). Op het geweldige vliegveld van Taipai hadden we nog een korte stop-over dus dat was weer genieten, op het vliegveld daar staan namelijk gratis massagestoelen. Nou dat lieten deze twee backpackers natuurlijk niet voorbij gaan en fris vlogen we weer verder naar Hongkong.

In Hongkong kwamen we dus pas om 23.00 uur aan maar gelukkig hadden we ons hotel al geregeld aangezien we anderhalf uur later pas in de stad waren, meteen op zoek naar ons hotel en wat bleek? Het was al gesloten en je kon er alleen in als je de sleutel had, wat een feest. Uiteindelijk eindigden we rond een uur of 2 in het nogal luxe ( :) )  Park Hotel. Helaas was het een beetje te duur om 4 nachten daar te zitten en zijn we de ochtend daarop maar naar ons oorspronkelijke hotel gegaan.

Die dag waren we naar the Peak gegaan, dat is dus een heuvel (goh, zou je niet zeggen :P) boven Hong Kong waar je echt een fantastisch uitzicht heb over de stad en de haven. Die stad is trouwens een stad vol met flats en hoogbouw, 14 van de hoogste 20 gebouwen in de wereld staan in Hong Kong. En later op de avond gingen  we naar de bioscoop om Pirates of the Caribean 3 te zien

Onze tweede dag in Hong Kong gingen we naar Disneyland in de hoop op een paar mooie achtbanen, dit viel op zich wel tegen en zelfs de Space Mountain stelde niks voor maar evengoed wel gelachen daar. En dan op onze laatste dag gingen we de Big Budha bezichtigen, eerst moesten we ongeveer een uur met de metro naar een station waar je in een soort skibakje naar de Big Budha werd gebracht. Het duurde zo'n 20 minuten om de 6 kilometer lange baan af te reizen en je kreeg fantastische uitzichten over de chineze zee, het vliegveld en de stad waarvan we vertrokken (Tung Chung). De Big Budha zelf staat dan nog op een heuveltje en je moet zo'n 300 treden op voor je bij de 20 meter hoge bronzen budha ben, indrukwekkend.

Na deze ervaring besloten we een filmpje te kijken, en heel toepasselijk draaide alleen 28 weeks later... een horror :P. Oja, normaal gaan we niet 2 keer in 3 dagen naar de bioscoop hoor... wees gerust.

Die ochtend maar weer op weg naar het vliegveld omdat het vliegtuig naar Bangkok rond een uur of 12 zou vertrekken, een korte vlucht in een krap vliegtuig maar dat zijn we wel gewend van China Airlines :P. Toen we aankwamen in Bangkok meteen geprobeerd om een vlucht naar Phuket te boeken maar omdat het een zondag was waren de reisbureau's al dicht. Op het internet gekeken dat er een vlucht naar Phuket ging om 9 uur voor 30 euro :). Wij dus rond 7 uur op het vliegveld een kaartje gekocht en daarna meteen door naar patong beach.

En hier zitten we dan in het overtoeristische patong beach (helaas zijn er weinig toeristen en heel veel straatverkopers, dus je kan geen 10 meter lopen zonder aangesproken te worden). Het is hier wel heel mooi maar helaas ook regenseizoen dus nog geen zon gezien :P, meestal gaat het wat later op de dag regenen maar het is wel de hele dag bewolkt.

Gisteren zijn we gaan duiken naar 3 duikplaatsen, namelijk het KingCruiser wrak, Shark Point en Koh Ioc Mai. De KingCruiser was een grote auto-veerboot die naar PhiPhi ging. Er waren 600 mensen op de veerboot toen hij onderging maar gelukkig geen doden, het mooie aan dit wrak is dat we ook het autodek in konden zwemmen (waar overigens geen auto's in zaten omdat er geen wegen zijn op PhiPhi :P) en veel mooie vissen gezien.

Bij Shark Point hadden we het geluk dat er een Luipaard-haai lag te slapen in het zand! Yes, mijn eerste haai :). Daar staan we ook nog mooi mee op de foto omdat de dive-master een camera mee had, oja mam... deze haaien zijn compleet ongevaarlijk dus wees gerust ;). Tijdens onze safety stop op 5 meter kwam er trouwens nog een enorme kwal voorbij zweven, daar bleven we maar mooi bij vandaan :P

De laatste duik was om een klein eilandje (wall-dive dus voor de kenners) en zat vol met vis, ook zijn we daar nog een klein grotje in gegaan bij de bodem van het eiland en heb ik mijn vingers schoon laten maken door een paar kleine garnaaltjes :P.

Oja, het hoort natuurlijk niet echt maar de dive-master pakte een puffer vis en die hebben we ook nog even vastgehouden, dat is zo'n vis die zich helemaal opblaast als hij bang is en er enorm grappig uitziet als hij dan probeert te zwemmen :P.

De komende dagen moeten we nog even kijken wat we gaan doen, misschien wel door de bush trekken op een olifant of bungeejumpen. We moeten nog maar even zien...

groeten van RikM

P.S. Weer een aantal foto's op de site gegooid!