Wachten??? Nee, varen!

Beste mensen thuis in dat koude kikkerlandje...

Na onze duiktrip zijn we nog een paar dagen in Cairns gebleven om uit te slapen (voor het eerst weer sinds Sydney!) en toen zijn we erop uit getrokken om op zoek te gaan naar werk. Maar voor we konden vertrekken moesten we eerst nog even de dynamo van een van de Falcon's vervangen.

Nadat we dat klusje even geklaard hadden gingen we op weg naar Tully om daar te vragen of ze werk voor ons hadden, maar helaas zouden we moeten wachten en het zou lastig wezen om voor 7 man op 1 plaats werk te vinden. Daarnaast was alles bananenplukken en dat is zo zwaar dat meiden daar niet voor worden aangenomen. Nu rijd er ook een stelletje met ons mee dus zijn we weer doorgereden om ergens anders werk te vinden. Cardwell was de volgende stop en ook daar was er geen werk maar omdat het er al laat was hebben we daar overnacht, ook werd ons nog verteld dat we het eens in Ayr of Bowen moesten proberen.

Ondertussen waren Rik en ik ook blij dat we niet meer hoefden te rijden omdat onze auto enorme hoeveelheden water lekte als we reden! Die dag hebben we over 300 kilometer ongeveer 25 liter bij moeten vullen. Wij de volgende dag dus met zoveel mogelijk water bij ons weer op weg en na 30 kilometer moesten we weer stoppen omdat de motor te warm werd! Toen hebben we met tape (het soort tape dat de bollenpellers wel zullen herkennen) een scheur van 3 cm lang(!) dichtgemaakt en bij de eerstvolgende Ford-dealer in Townsville voor 18 dollar een nieuwe slang gekocht. Een van de andere Falcon's moest nog een nieuwe waterpomp hebben dus die hebben we ook meteen ingeslagen.

Toen we in Ayr aankwamen veranderde onze campeerplaats in een garage en beide auto's waren meteen weer gemaakt :). De volgende dag kwam de camping-beheerdster naar ons toe dat we wel mango's konden plukken bij een vriendin van haar en dat we over een paar dagen maar naar haar toe moesten gaan.

Toen moesten we dus een paar dagen doden in Ayr waar helemaal niks te doen is :P (btw, wij hebben daar de enige echte Jelle Klaassen nog gezien). Het enige voordeel is dat we vlakbij het zwembad en 3(!) fast-food ketens zitten.

En op de eerste avond dachten we dat we allemaal bushfire's om ons heen zagen maar het bleek dat ze de rietsuiker-velden eerst in de brand steken zodat het daarna makkelijker is om te rooien... wie had dat gedacht.

Vol muggenbulten (Rik had op beide voeten in totaal 140 muggenbulten) gingen we naar de mango-plantage en het lijken ons wel aardige mensen dus daar gaan we aan de slag, wel moesten we nog ongeveer een week wachten voordat we konden beginnen.

Geen zin hebbende in nog eens zoveel dagen daar te niksen hadden we maar besloten om te gaan zeilen op de whitsunday's :).

Onze boot kwam uit 1981 en hield het record van de alle grote zeilwedstrijden 2 keer te hebben gewonnen, zelfs de boten uit de Volvo Ocean Race hebben dat record nog niet gebroken! Helaas konden we de snelheid niet uittesten omdat het windstil was!

Wel hebben we mooi kunnen snorkelen en ook zijn we naar misschien wel de mooiste plaats die ik ooit op aarde heb gezien gegaan... Whitehaven Beach. Het zand daar is het witste dat ik ooit heb gezien en ook heerlijk zacht en fijn.

Ook kon je daar de zee inlopen (enorm helder water) en de stingrays tot 2 meter benaderen in nog geen meter diep water.

Even een lekkermakertje, helaas geen foto van ons

Na de zeil-trip hadden we onze nieuwe baas gebeld en blijkt dat we woensdag aan de slag kunnen, nu blijven we dus nog een paar dagen in Airlie Beach omdat het een gezellig plaatsje is en we veel bekenden tegenkomen. Ook hebben ze daar een hele mooie lagoon :P

De volgende keer dat jullie weer iets van ons horen zal het vast over de horror van het mango-plukken gaan dus dan kunnen jullie je daarop vast verheugen :P

G'Day Mates! 

Blijf op hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van de belevenissen? Meld je aan voor de mailinglist

Eerdere reisverhalen

Reis blog, ook wel reis webblog genoemd, wordt mogelijk gemaakt door Around the Globe. "Ontmoetingsplek voor en door reizigers". Lees onze Disclaimer